Materiaalipankki
Materiaalipankki
Liitteet
- Johdanto
- Laadukas lukio
- Laadukkaan lukiopolun ydinprosessit
- Opintoihin hakeutuminen
– Yläkoululaisesta Norssin lukiolaiseksi - Oppiminen, opetus, arviointi
– Itsearviointilomakkeet (Laatukortti 2)
– Jaksopalautelomake (Laatukortti 2)
– Kirjallisuus 2 –opintojakson arviointi (Laatukortti 3)
– Laaja-alaisen osaamisen havainnointi (Laatukortti 4)
– Laatukysely lukion toisen vuositason opiskelijoille - Ylioppilastutkinto
– Handledning inför studentexamen
– Anmälan till studentexamen
– YO-suunnitelmani ja kirjoitusoikeus-lomake - Ohjaus
– Opinto-ohjauksen hyvät käytänteet
– Opintojakson palaute opettajille
– Tuen kartoitus -lomake - Hyvinvointi, osallisuus ja oppimisen tuki
– Kehityskeskustelupohja ryhmänohjaajan kanssa (Laatukortti 12)
– Poissaoloihin puuttumisen malli (Laatukortti 12)
– Huolen puheeksi ottaminen (Laatukortti 12)
– Ryhmänohjaajan käsikirja (Laatukortti 12)
– Opiskelijoiden kuuleminen opintojakson alussa (Laatukortti 13)
– Esimerkkejä ryhmäyttämisestä (Laatukortti 13)
– Periodikeskustelumalli ryhmänohjaukseen (Laatukortti 13)
– Opiskelijan ja oppimisen tukeminen lukiossa (Laatukortti 14)
– Aineenopettajan tukitoimet (Laatukortti 14)
– Esimerkkejä lisätuesta (Laatukortti 14)
– Vinkki osaamisen jakamiseen työyhteisössä (Laatukortti 14) - Oppimisympäristöt
– Ohjeistus esteettömyydestä (Laatukortti 15)
– Ohjeistus joustavuudesta (Laatukortti 15)
– Ohjeistus teknologiasta ja digitaalisuudesta (Laatukortti 15)
– Ohjeistus valaistuksesta ja akustiikasta (Laatukortti 15) - Johtaminen ja toimintakulttuuri
- Sidosryhmäyhteistyö
- Ohjattu harjoittelu
– Ohjatun harjoittelun materiaaleja
Hyvät käytänteet
- Aineenopettaja tukijana, workshop (Tampereen yliopiston normaalikoulu)
- Tieteet tutuksi, luentosarja (Tulliportin normaalikoulu)
- Tietotekstin lukeminen, ohjausta oppitunnilla (Tampereen yliopiston normaalikoulu)