Ajankohtaista
Tapahtuu eNorssissa
Turun normaalikoulun tonttutiimin touhuja pääset seuraamaan Turun norssin uutisblogissa.
Verket Högkvalitativ gymnasiumstig i en övingsskola har getts ut elektroniskt (flipbook och pdf).
Utgivningen blir också en tryckt bok i oktober.
Tampereen syysseminaari kokosi Pirkanmaalle yli 140 harjoittelukouluverkoston edustajaa.
Täältä löydät seminaariin liittyiä sisältöjä.
Seminaariesitykset (pdf) on linkitetty suoraan tapahtuman ohjelmatietoihin.
Suomen harjoittelukoulujen lukioiden laatukäsikirja on tehty eri puolilla Suomea toimivien
yliopistojen harjoittelukoulujen yhteistyönä. Se on suunnattu ensisijaisesti harjoittelukouluille,
mutta sitä voivat hyödyntää kaikki lukiot omassa laatutyössään.
Teos julkistettiin syysseminaarissa Tampereella 11.9.2024.
Työryhmien videoterveisiä
kuluneesta lukuvuodesta 2022-2023
Rovaniemen eNorssi-seminaarissa
KePeTu:
https://youtu.be/2iT0Z1VqdgA
Kielitietoinen opetus:
https://youtu.be/-7Dw1QrNYRM
Ohjattu harjoittelu:
https://youtu.be/ARgjJ2LhfNo
OPS:
https://youtu.be/Kdfbqt063JA
TVT ja FCLab:
https://youtu.be/mOK-7q-PrsU
Lukuvuoden 2021-2022 aikana suoritetun opetusharjoittelun palautekyselyyn vastasi 987 opiskelijaa. Palaute koskee kaikkia harjoittelukoulussa suoritettuja jaksoja ja siihen vastataan viimeisen opetusharjoittelujakson jälkeen.
Lukuvuoden 2022-2023 verkkokurssit on julkaistu. Tarjolla on taas mielenkiintoisia kursseja. Tutustu tarkemmin:
Harjoittelukoulujen yhteistyöverkoston eNorssin toiseksi projektivastaavaksi Sampo Forsströmin työpariksi on valittu Pasi Kurttila Oulun normaalikoulusta.
Pasi aloittaa tehtävässä 1.8.2022.
Verkosto onnittelee Pasia!
Kaikki yliopistojen harjoittelukoulut ovat nyt mukana FCLab.fi-hankkeessa, joka kehittää yksiköissään eri puolilla Suomea uusia oppimisympäristöjä, opetusteknologiaa ja pedagogiikkaa. Kevätlukukaudella 2022 painopisteenä ovat myös tietostarategiatyö sekä oppimisympäristöjulkaisun tuottaminen. Molempien julkaisut tapahtuvat kevään eNorssi-seminaarissa Joensuussa.
Kevätseminaarin teemana oli “Moninainen kouluyhteisö”.