Kehittyvä pedagoginen tuki
jakaa toimivia käytänteitä ja kehittää yhdessä uusia toimintatapoja.
jakaa toimivia käytänteitä ja kehittää yhdessä uusia toimintatapoja.
Kehittyvä pedagoginen tuki -työryhmässä on edustajia eri normaalikouluista. Työryhmän tavoitteena on kehittää yhdessä uusia, normaalikoulujen toimintaympäristöihin soveltuvia toimintatapoja, jotka tukevat oppilaiden oppimista. Lisäksi tavoitteena on yhtenäistää eri normaalikoulujen pedagogisia käytänteitä ja jakaa toimivia käytänteitä opetushenkilöstölle ja opettajaharjoittelijoille.
PEDAGOGINEN VERKKOKAHVILA
Kiitos osallistumisestasi Pedagogiseen verkkokahvilaan 20.1.2022. Kahvilassa oli samanaikaisesti käynnissä neljä sessiota. Niiden jälkeen oli vielä yhteinen kooste eri sessioiden sisällöistä.
Oppilaan yksilöllisyyden huomioiminen opettajaharjoittelussa
Erityisopettajat Niina Rekiö-Viinikainen ja Salla Vehkasalo esittelivät käytännönläheisesti Jyväskylän normaalikoulun erityisopettajaharjoitteluun liittyvän kohdennetun tuen toteutusta.
Tukea tarvitsevan oppilaan arviointi
Sessiossa käsiteltiin, miten huomioida oppilaiden tuen tarpeet arviointitilanteissa ja arvioinnissa.
Alustajina toimivat Hanna Virhiä-Särkäs (S2-opettaja, erityisopettaja Tampereen normaalikoulu), Hanna Lehikoinen (erityisopettaja, Tampereen normaalikoulu) ja Annukka Muuri (luokanlehtori, Turun normaalikoulu).
Yhteisopettajuus alakoulussa – Tukea, jakamista, luovia ratkaisuja
Sessiossa jaettiin monipuolisia kokemuksia yhteisopettajuudesta ja sen erilaisista toteutustavoista opetustyössä ja opetusharjoittelussa.
Alustajina toimivat erityisopettajat Kirsi Pirttijärvi ja Johanna Jarva, erityisluokanopettaja Henna Karsikas (Oulun normaalikoulu) sekä Sanna Vänskä (erityisopettaja, Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulu, Tulliportin normaalikoulu)
Pedagogical support in basic education
Supporting different types of learners in the mainstream classroom. Concrete methods and how they work.
Alustajana toimi erityisopettaja Lisa Paavilainen (Turun normaalikoulu)
JULKAISU TULOSSA KEVÄÄLLÄ 2022
Julkaisu YHDESSÄ OPETTAEN, OPPIMISTA TUKIEN – Kirjoituksia kehittyvästä pedagogisesta tuesta ilmestyy kevään aikana.
Kutsuimme eri normaalikoulujen opettajia kirjoittamaan käytännönläheisiä, opetusta ja työtapoja kehittäviä kirjoituksia. Ammatillisen julkaisun aiheiksi valitsimme yhteisopettajuuden, arvioinnin ja ohjauksen, joita on tarkasteltu pedagogisen tuen näkökulmasta. Kirjoituksia saimme Joensuun, Rauman, Tampereen ja Turun normaalikouluista sekä Oulun yliopistosta. Kiitos kaikille, jotka jakoivat arvokasta arkeaan.
Tämä sivusto käyttää evästeitä toimiakseen mahdollisimman hyvin ja kerätäkseen analytiikkatietoja. Eväste (cookie) on pieni tekstitiedosto, jonka internetselain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeet eivät sisällä henkilökohtaisia tietoja eikä näitä tietoja yhdistetä käyttäjään.
Kaikkien evästeiden estäminen on mahdollista selaimen asetuksista. Evästeiden estäminen ei ole välttämättä suositeltavaa, sillä monet sivuston toiminnot saattavat vaatia evästeitä; sivusto ei välttämättä toimi hyvin ilman evästeitä.
eNorssi-verkosto kerää enorssi-verkosto.fi-sivuston vierailuista tietoja webanalytiikkaan, jolla pystytään seuraamaan, miten vierailijat liikkuvat sivustolla. Sivuston kävijäseuranta on toteutettu webhotellin liikennöintitilastoinnilla skeä Google Analyticsillä. Kerättyjä tietoja käytetään sivuston ja toiminnan kehittämiseen.
Muut verkkosivustot, joille mahdollisia linkkejä on, hyödyntävät evästeitä omien tarpeidensa mukaan, ja jokaisen sivuston evästeet tulee hyväksyä erikseen.