Page 17 - Oppimisymparistojulkaisu II
P. 17
Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen II 15
ta ovat tärkeitä. Nyt meneillään olevassa kokeilussa dataa kerätään minimissään vuoden
ajan, kokeilun on sovittu jatkuvan ainakin kevätlukukauden 2020 loppuun.
Yhteistyön keskeisenä pyrkimyksenä on saada aikaan kokeiltua ja tutkittua tietoa toimin-
nasta joustavissa oppimisympäristöissä. Toiminnan tavoitteena on auttaa kouluja ja kuntia
tekemään perusteltuja ratkaisuja omissa rakennus- ja saneerausprosesseissa, oppimisen
tilojen suunnittelussa sekä kalustevalinnoissa.
FCLab pyrkii osaltaan jakamaan hanketoiminnan tuloksia ja saavutettua osaamispääomaa
erilaisissa kansallisissa ja kansainvälisissä opetusteknologiatapahtumissa. Hankkeen toi-
mijat järjestävät myös workshoppeja, joissa ohjataan oppimisympäristöjen käyttäjiä osal-
listavaan suunnitteluun sekä oppimisen vyöhykkeiden huomioimiseen saneeraus- tai uu-
disrakentamisen suunnittelussa.
Mikko Horila Tuomo Tammi
Future Classroom Ambassador Future Classroom Ambassador
opettaja, opettajankouluttaja, opettaja, opettajankouluttaja,
Tampereen yliopisto
Tampereen yliopisto
Linkkejä ja lisämateriaaleja
KAKS10n www-sivut: http://kaksio.uta.fi
Hankesivusto: https://fclab.fi/
360-kuvia: https://theta360.com/users/221511
Video: https://youtu.be/I2APa375Hh8
Workflow in KAKS10: https://youtu.be/FkzK5jV3fpw
https://www.martela.fi/smart-workplace-martela
https://empathicbuilding.com/

