Page 17 - Oppimisymparistojulkaisu II
P. 17

Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen II                                   15

ta ovat tärkeitä. Nyt meneillään olevassa kokeilussa dataa kerätään minimissään vuoden
ajan, kokeilun on sovittu jatkuvan ainakin kevätlukukauden 2020 loppuun.
Yhteistyön keskeisenä pyrkimyksenä on saada aikaan kokeiltua ja tutkittua tietoa toimin-
nasta joustavissa oppimisympäristöissä. Toiminnan tavoitteena on auttaa kouluja ja kuntia
tekemään perusteltuja ratkaisuja omissa rakennus- ja saneerausprosesseissa, oppimisen
tilojen suunnittelussa sekä kalustevalinnoissa.

FCLab pyrkii osaltaan jakamaan hanketoiminnan tuloksia ja saavutettua osaamispääomaa
erilaisissa kansallisissa ja kansainvälisissä opetusteknologiatapahtumissa. Hankkeen toi-
mijat järjestävät myös workshoppeja, joissa ohjataan oppimisympäristöjen käyttäjiä osal-
listavaan suunnitteluun sekä oppimisen vyöhykkeiden huomioimiseen saneeraus- tai uu-
disrakentamisen suunnittelussa.

                                     Mikko Horila  Tuomo Tammi
               Future Classroom Ambassador         Future Classroom Ambassador
                opettaja, opettajankouluttaja,     opettaja, opettajankouluttaja,
                                                   Tampereen yliopisto
                            Tampereen yliopisto
		

Linkkejä ja lisämateriaaleja

KAKS10n www-sivut: http://kaksio.uta.fi
Hankesivusto: https://fclab.fi/
360-kuvia: https://theta360.com/users/221511
Video: https://youtu.be/I2APa375Hh8
Workflow in KAKS10: https://youtu.be/FkzK5jV3fpw

https://www.martela.fi/smart-workplace-martela
https://empathicbuilding.com/
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22